بحث متقدم | التسجيل
الويب العربي
  تسجيل دخول

ملاحظة
الموقع متاح للإطلاع والقراءة فقط، المشاركة والمواضيع الجديدة غير متاحة حالياً لحين تطوير الموقع.

الموقع متاح للإطلاع والقراءة فقط، المشاركة والمواضيع الجديدة غير متاحة حالياً لحين تطوير الموقع.

عـودة للخلف   الويب العربي الأقسام العامة المنتدى العام

المنتدى العام حوارات ، لقاءات ، نقاشات ، مقالات متنوعة

موضوع مغلق اضف موضوع جديد

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 23-04-2007, 05:03 PM
shabab03 shabab03 غير متصل
عضو

مشاركة: 198
مستوى تقييم العضوية: 18
shabab03 is on a distinguished road
الافتراضي استفسارت رائعه تحتاج الي خبير

اخواني الاعزاء تحيه طيبه وبعد
اولا اشكركم علي هذا الصرح التعليمي الكبير اللي بجد انا استفدت منه كتير وكمان احب ان اقول اني لسه جديد في عالم المنتديات دي وابيش خالص ولي بعض الاستفسارات البسيطه التي ارجو منكم ان تجاوبوني عليها

واقوم بتجزئه سالاستفسارت لعده مجموعات
اولا يوجد لدي مجموعهس استفسارت بخصوص حجز المساحه فعندي ذهابي لاي موقع استضافه اري اشياء ومصطلحات لا افهمها بتاتا ارجو منكم توضحها
1- يعني ايه باندويدث-ترافيك يعني يقولك باندويدث 300mb ارجو التوضيح بمثال علشان انا مش فاهم دي خالص
2-يعني ايه اف تي بي
3- يعني ايه سي جي اي cgi ويعني السيرفر بيدعمها ودي حاولت افها معرفتش
4-يعني ايه اف سي جي ايfcgi ويعني ايه السيرفر بيدعمها ودي بردو حاولت افهمها معرفتش

الحاجات دي بتقابلني عند الذهاب الي شركهس استضافه لحجز مساحه وارجو توضيحها في بقي مصطلحات تاني نفسي افهما
1- يعني ايه تمبليات بلظبط عايز شرح وافي
2- يعني ايه اسكريبت بلظبط وهل يوجد له امتدادات وما وظيفته

في حاجه كمان انا نفسي اعرفها وهي بخصوص البرامج اللي بتخلي جهازك سيرفر او كده
واستفسسارتي هي
1- هل ينفع يبقي عند موقع علي جهازي باستخدام السيرفر الاباتشي او بمعني اخر هل يمكن ان يكون لدي موقع علي جهازي والناس تقدر تشوفوه ويسجلو ويحطه مواضيع ولا الموقع اللي علي السيرفر الشخصي ده ليه انا بس ؟؟؟؟

2-افرض ان ركبت موقع او منتدي باستخدام السيرفر الشخصي هل يتوجب علي جعل الجهاز الخاص بي 24 ساعه حتي يتمكن الزوار من دخول موقعي ام مش بتفرق انا عايز اعرف دي ضروري؟

و الاسستفسارت دي بخصوص السيرفر الشخصي ارجو الاجابه عليها

يوجد بقا شويه استفسارت مهمه جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا

1- يعني ايه اي بي بجد انتا ممكن تستغربو من السؤل ده تقوق واحد بيقعد علي النت ومش عارف يعني ايه اي بي لا بجد انا معرفش ونفسي حد يشرحهولي من زمان يعني ايه اي بي وايه لازمته ارجوكم هذا الاستفسار مهم جدا بلنسبه لي

2- يعني ايه اي بي ثابت؟ static ip هل يوجد اي بي ثابت واي بي متحرك ؟ يعني انا ساعات بشوف مثلا هاكات هاك الرديو المباشر يقول لازم يكون عندك اي بي ثابت وماذ يختلف عن الاي بي العادي؟ وايه مميزاته ؟ وانا سمعت انه غالي لماذ ؟

ويوجد لدي بعض الاستفسارت الاخري مثل الضروريه جدا جدا جدا مثلا

1- يعني ايه الدي ان اس dns يعني انا واحد صحبي عندو موقع بس للاسف معندهوش وقت يشرحلي المصطلحات دي المهم انا مره شوفته بيكلم شركه الاستضافه عن الدومين
فقالو لي هات الدي ان اس الخاص بموقعك انا بقا نفسي اعرف يعني ايه دي ان اس ضروري جدا جدا جدا

اخر استفسار
هو بخصوص السيرفرات
يعني ايه سيرفر لينكس وليونكس وايه الفرق بينهم
3- يعني ايه ملف شل "ارجوكم ارجو شرحه بلتفصيل "
ارجوكم محتاج حد يوضحلي الحاجات دي كلها علشان اقدر امشي في حكايه النت دي ارجوكم ارجوكم ارجوكم
ياريت تردو عليا ارجوكم

التوقيع
ارجوكم احتاح سالي خبير للرد علي تلك الاستفساراتhttp://www.arabwebtalk.com/showthread.php?t=52183
قديم 24-04-2007, 01:46 AM
عضو

الافتراضي

يعني مافيش حد عبرني

التوقيع
ارجوكم احتاح سالي خبير للرد علي تلك الاستفساراتhttp://www.arabwebtalk.com/showthread.php?t=52183
قديم 24-04-2007, 07:16 AM
sowtrig sowtrig غير متصل
عضو

المدينة: Egypt
مشاركة: 378
sowtrig is on a distinguished road
وسام الويب الفضي وسام الويب الذهبي 
عدد الأوسمة: 2 (المزيد ...)
الافتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته,

أخى الكريم,

يسعدنى ان أقوم بالرد على موضوعك وأعذرنى على قصر ردى وذلك لضيق الوقت دائمآ لدي,

إقتباس:

1- يعني ايه باندويدث-ترافيك يعني يقولك باندويدث 300mb ارجو التوضيح بمثال علشان انا مش فاهم دي خالص

هو كمية نقل البيانات من وإلى موقعك, آى إن حجم كمية الصفحات والملفات التى إستهلكها زائروا موقعك هو 300 ميجا مثلآ,

إقتباس:

2-يعني ايه اف تي بي

بروتوكول من انواع البروتكولات المتخصصة فى إتصال الأجهزة ببعضها البعض وهو خاص لنقل الملفات بين تلك الاجهزة.

إقتباس:

3- يعني ايه سي جي اي cgi ويعني السيرفر بيدعمها ودي حاولت افها معرفتش
4-يعني ايه اف سي جي ايfcgi ويعني ايه السيرفر بيدعمها ودي بردو حاولت افهمها معرفتش

هذه لغات وخصائص يجب أن تتوفر فى السيرفر كمثلآ توفر دعم الـ php فى السيرفر ام لا,

إقتباس:

1- يعني ايه تمبليات بلظبط عايز شرح وافي

كلمة ليس لها معنى محدد ولكن يقصد بها غالبآ تصميم جاهز لموقع ما أو لآى شئ من هذا القبيل وتقابل قالب فى العربية.

إقتباس:

ببساطة شدية برنامج لمواقع الإنترنت كالمنتدى, فالمنتدى برنامج إنترنت وبالتالى نقول عليه سكريبت ولكن السكريبت ليس نوع برنامج محدد,

إقتباس:

ينفع والطرق كثيرة جدآ وليست بصعبة إلى حدآ ما بالنسبة للحاجة لتوفر بعض الأشياء الصعب توفرها فى السيرفر المحلى الذى يستخدم غالبآ للتجربة,

إقتباس:

2-افرض ان ركبت موقع او منتدي باستخدام السيرفر الشخصي هل يتوجب علي جعل الجهاز الخاص بي 24 ساعه حتي يتمكن الزوار من دخول موقعي ام مش بتفرق انا عايز اعرف دي ضروري؟

ده سبب من الأسباب التى تجعل من عملية السيرفر المحلى امر معقد, أقصد أنه يجب عليك أن تبقى جهازك يعمل 24 ساعة يوميآ.

إقتباس:

1- يعني ايه اي بي بجد انتا ممكن تستغربو من السؤل ده تقوق واحد بيقعد علي النت ومش عارف يعني ايه اي بي لا بجد انا معرفش ونفسي حد يشرحهولي من زمان يعني ايه اي بي وايه لازمته ارجوكم هذا الاستفسار مهم جدا بلنسبه لي

طب ومالوا ياعم لما ماتعرفش يعنى إيه آي بى, مش مشكلة مستعصية يعنى ,
المهم, الآي بى, رقم مكون من 4 خانات يستخدم لتعريف جهازك على شبكة الإنترنت مثلما تعرف نفسك فى المنتدى بإسم محدد ليتعرف الناس إليك وعليك, ومن ثم تستخدم جميع البروتكولات هذا الآي بى فى الإتصال بك كبرتوكول الإف تى بى مثلآ.

إقتباس:

2- يعني ايه اي بي ثابت؟ static ip هل يوجد اي بي ثابت واي بي متحرك ؟ يعني انا ساعات بشوف مثلا هاكات هاك الرديو المباشر يقول لازم يكون عندك اي بي ثابت وماذ يختلف عن الاي بي العادي؟ وايه مميزاته ؟ وانا سمعت انه غالي لماذ ؟

أولآ الآي بى اللى مش ثابت ليس إسمه متحرك , وإنما هو متغير آى كلما قمت بعمل ريستارت للروتر أو قمت بإعادة الإتصال بالإنترنت من خلال الإتصال الهاتفى يتغير الآى بى الخاص بجهازك آى أنك تغير عضويتك فى المنتدى مما يسبب تشتت للأعضاء الذين يودون الكتابة غليك والإتصال بك.
والآي بى الثابت لا يتغير كلما قمت بعمل ريستارت للروتر, ويستخدم فى برامج الإذاعة المباشرة مثلآ حتى يظل إرسالك ثابت وغير منقطع, هذا ببساطة شديدة,

إقتباس:

1- يعني ايه الدي ان اس dns يعني انا واحد صحبي عندو موقع بس للاسف معندهوش وقت يشرحلي المصطلحات دي المهم انا مره شوفته بيكلم شركه الاستضافه عن الدومين
فقالو لي هات الدي ان اس الخاص بموقعك انا بقا نفسي اعرف يعني ايه دي ان اس ضروري جدا جدا جدا

الدى إن إس ده هو بدل الآي بى, لأن الآي بى صعب الحفظ لأن كما ذكرنا إنه من 4 خانات وكل خانة فيها وفيها, فأخترعت فكرة النطاق من منطلق التيسير والنطاق يربط بهذا الآي بى, آى عندما تود الدخول للآي بى تدخل للنطاق السهل الحفظ, وطبعآ إنت بتحجز نطاقك من شركة والإستضافة فى سيرفر آخر فلازم تربط النطاق بسيرفر الإستضافة,ومن هنا كان الدى إن اس, وهو كنطاق "آى مستخدم للربط بآي بى للتيسير" وعلشان تربط النطاق بالسيرفر تدخل الدى إن إس بدلآ من الآي بى الصعب الحفظ.

إقتباس:

يعني ايه سيرفر لينكس وليونكس وايه الفرق بينهم

هذه هى أنظمة تشغيل السيرفرات مثلآ نظام ويندوز, مثل ويندوز فى لينكس وغيره,
والفرق بيكون فى الأمان والحماية والسرعة وعملية النظام نفسه مثلآ هناك نظام جيد للسيرفرات لكنه لا يفلح لأجهزة الألعاب فى منازلنا وهكذا,

أما بالنسبة للشل أعتقد ان الأخوة جاوبوك فى موضوعك الآخر عنه, لأن الشل ليس مجرد ملف ولكن يطول شرحه وببسطاة هو بروتوكل للإتصال بين الاجهزة ولكن يستخدم لإدارة الأجهزة ونقل الملفات وجميع العمليات التى يمكنك أن تتخيلها.

لك تحياتى;

قديم 24-04-2007, 05:00 PM
عضو

الافتراضي

مشكور اخي العزيز : بس في كام حاجه كمان انا نفسي اعرفهم

اولا نفسي اعرف يعني ايه تورنت وياريت ده بلتفصيل ارجوك

التوقيع
قديم 24-04-2007, 05:56 PM
l3bxl3b l3bxl3b غير متصل
عضو

المدينة: Cairo
مشاركة: 1,924
مستوى تقييم العضوية: 22
l3bxl3b is on a distinguished road
وسام الويب الفضي وسام الويب البرونزي 
عدد الأوسمة: 2 (المزيد ...)
الافتراضي

السلام عليكم

اعتذر عن التأخير لانى كنت نايم اما عملت حضرتك الموضوع ..

التورنت : هو عبارة عن نظام لتحميل الملفات ولكن ليس بروابط مباشرة ولكن عن طريق الرفع ..

يعنى انا عندى ملف مثلا مضغوط يحتوى على فيلم مثلا , بقوم برفعه على النت من جهازى واثناء الرفع بيقوم الافراد بتحميله ( لاحظ انى لم اتم رفعه ) ولكن التحميل بيبقى خطوه خطوة ... وانا فى الحالة دى بأسمى بـ اسم ( سيدر ) واللى بيحملوا بيبقى اسمهم ( بيرز ) ..

يمكنك تحميل التورنت من مواقع عديدة .. اكبر ملف تورنت لا تتعدى مساحته 100 كيلو بايت ..

افضل برنامج تحميل تورنت هو utorrent ..

اتمنى ان اكون وضحت قليلا

التوقيع
بعد طول أنتظار نعود اليكم
قديم 24-04-2007, 06:00 PM
doda4des doda4des غير متصل
عضوية مغلقة

مشاركة: 381
مستوى تقييم العضوية: 0
doda4des is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر MSN إلى doda4des إرسال رسالة عبر Yahoo إلى doda4des
الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة shabab03  

مشكور اخي العزيز : بس في كام حاجه كمان انا نفسي اعرفهم

اولا نفسي اعرف يعني ايه تورنت وياريت ده بلتفصيل ارجوك

الاخ العزيز sowtrig شرح لك ووفى فى شرحه على اسئلتك السابقة (متأسف على وصولى المتأخر )

اما عن سؤالك التورنت هو برنامج تستطيع تحميل به الاحجام الكبيرة جدا مثل 3 جيجا 10 جيجا 20 جيجا من الانترنت وهو يحفظ الملف المحمل ( اذا انقطعت الكهرباء )

اى استفسار انا تحت امرك

قديم 24-04-2007, 08:19 PM
عضو

الافتراضي

طيب يا جماعه انا عندي استفسار بخصوص الدي ان اس
دولوقتي انتا بتقولو ان الدي ان اس هو شيء بدل الاي بي اوكي
طيب ان الشركه بتاعت الهوست بتاعتي بتقولي ان الدي ان اس الخاص بي
ns1.domin.com
ns2.domain.com
وانا ليا شويه استفسارات علي الحاكيه دي

1-اولا مش الدي ان اس اللي فات ده هو مخصوص بيا انا يعني مثلا هل يمكن ان يرسل نفس الدي ان اس الي شخص اخر ام لا يعني هل يمكن ان يرسل ns1.ns2 الي شخص اخر ام يتوجب تغير الارقام مثل ns3 .ns4 "ارجو توضيح هذا الاستسفار "

2- هو ليا الدي انس رقمين ومش رقم يعني ns1.domin.com ns2.domain.com ومش حاجه واحده بس

ارجو التوضيح

كما ارجو توضيح تلك النقات في التورنت

إقتباس:

يعنى انا عندى ملف مثلا مضغوط يحتوى على فيلم مثلا , بقوم برفعه على النت من جهازى واثناء الرفع بيقوم الافراد بتحميله ( لاحظ انى لم اتم رفعه ) ولكن التحميل بيبقى خطوه خطوة ... وانا فى الحالة دى بأسمى بـ اسم ( سيدر ) واللى بيحملوا بيبقى اسمهم ( بيرز ) ..

طيب حضرتك بتقول ان الناس بتحمل المخلف انتا وبترفعه
1-كيف يعرفون انك ترفع الملف الذين يريدونه
2-افرض ذي ما بتقول النت فصل ايه اللي حيحصل مع اللي بيحمل الملف منك حيكون موقفه ايه ؟

التوقيع
قديم 24-04-2007, 08:24 PM
عضو

الافتراضي

طيب يا جماعه انا عندي استفسار بخصوص الدي ان اس
دولوقتي انتا بتقولو ان الدي ان اس هو شيء بدل الاي بي اوكي
طيب ان الشركه بتاعت الهوست بتاعتي بتقولي ان الدي ان اس الخاص بي
ns1.domin.com
ns2.domain.com
وانا ليا شويه استفسارات علي الحاكيه دي

1-اولا مش الدي ان اس اللي فات ده هو مخصوص بيا انا يعني مثلا هل يمكن ان يرسل نفس الدي ان اس الي شخص اخر ام لا يعني هل يمكن ان يرسل ns1.ns2 الي شخص اخر ام يتوجب تغير الارقام مثل ns3 .ns4 "ارجو توضيح هذا الاستسفار "

2- هو ليا الدي انس رقمين ومش رقم يعني ns1.domin.com ns2.domain.com ومش حاجه واحده بس

ارجو التوضيح

كما ارجو توضيح تلك النقات في التورنت

إقتباس:

طيب حضرتك بتقول ان الناس بتحمل المخلف انتا وبترفعه
1-كيف يعرفون انك ترفع الملف الذين يريدونه
2-افرض ذي ما بتقول النت فصل ايه اللي حيحصل مع اللي بيحمل الملف منك حيكون موقفه ايه ؟

تاني حاجه ليا الستفسار بخصوص الاي بي الثابت
إقتباس:

والآي بى الثابت لا يتغير كلما قمت بعمل ريستارت للروتر, ويستخدم فى برامج الإذاعة المباشرة مثلآ حتى يظل إرسالك ثابت وغير منقطع, هذا ببساطة شديدة

طيب حضرتك ممكن اعرف ليا الاذاعه حتقطع يعني انتا دلوقتي مشغل الاذاعه علي النت اون لاين بعد كده فصلت الاذاعه وعملت ريستارت للروتر وبعد كده شغلت الاذاعه فيها ايه بقي ايه اللي حيحصل يعني

ارجو توضيح نقطه فصل الاذاعه دي
كمان عرفت ان الاي بي ثابت غالي
انا عايز اعرف غالي ليه يعني ايه الفرق بينه وبين اللاي بي المتغير

التوقيع
قديم 24-04-2007, 09:09 PM
doda4des doda4des غير متصل
عضوية مغلقة

مشاركة: 381
مستوى تقييم العضوية: 0
doda4des is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر MSN إلى doda4des إرسال رسالة عبر Yahoo إلى doda4des
الافتراضي

الدى ان اس الشركة تعطيه لكل عملائها ويكون كالتالى
ns1.???.com
ns2.???.com
?? =اسم الشركة

الموقع لا يعمل مع دومينه على الشركة الا واذا اخذ الدى ان اس الذى يخصها ووضعه فى لوحة تحكم الدومين وهكذا يعمل

اما عن 1 + 2 فهذه ارقام عادية هناك 4 + 5 + 6 الخ ...

اخوك
doda4des
www.doda4des.com
تحت امرك

قديم 05-05-2007, 11:34 PM
support_3arabawys support_3arabawys غير متصل
عضو

مشاركة: 1,630
مستوى تقييم العضوية: 21
support_3arabawys is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر MSN إلى support_3arabawys
الافتراضي

هل هناك اي اساله لم تجد الرد عليها؟
شكرا لكل من ساهم بالرد والمعلومات

التوقيع

شبكة عرباوي للاستضافة والتصميم

قديم 06-05-2007, 01:38 AM
عضو

الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة support_3arabawys  

هل هناك اي اساله لم تجد الرد عليها؟
شكرا لكل من ساهم بالرد والمعلومات

ايوه في حاجات كتير مش فاهمها والها الدي ان اس
زي ما قلت ان انا مثر الشركه بعتتلي الدي ان اس بتاعي
ns1.domin.com
ns2.domin.com

اولا ليا مبعتتليش رقم واحد بس وبعتتلي اتنين يعني ليا مبعتتليش "ns1.domin.com" بس

تاني حاجه هل يمكن ارسال نفس الارقام من قبل الشركه لشخص اخر ام لا يعني ممكن الشركه تبعت لوا حد تاني الرابطين دول ns1.domin.com ns2.domin.com ولا لازم تغير الارقام تخليها مثلا ns5.domin.com ولا عادي

تالت الحاجه ماذا يمثل تلك الراوبط ns1.domin.com و ns2 .domin.com يعني هي دي راوبط السيرفر ولا ايه

تاني حاجه بخصوص السيرفر الاباتشي انا سألت هل يمكن تركيب عليه منتدي والناس تشوفه علي النت
وكانت الاجابه كألاتي البعض قال نعم والبعض قال لا
ارجو وضع اجابه محدد يا نعم يا اما لا

اخير وليس اخرا بخصوص التورنت انا ليا بعض الاستفسارت عليه
انا عرفت ان التورنت ده ملفات صغيره بداخلها ملفات كبيره وبنستخدم برنامج علشان ننزل الملفات دي وعرفت كمان انه بننزل الملفات دي من واحد بيرفع فيها "لم يكمل رفعها بعد" اي اننا بننزل اللي بيرفعو وهنا تكم المشكله

طيب انا عايز انزل مثلا فيلم تورنت وزي ما انتو قولتلو انه انه انا بنزل الفيلم من واحد لسه بيرفعو طيب انا عايز اعرف
مين اللي بيخترلي انزلو منين يعني
مثلا في خمسه بيرفعو الفيلم مين اللي حيختار انا انزلو من اني واحد فيهم
تاني الحاجه انتو بتقولو اني بنزل الفيلم من الناس اللي لسه بترفعه طيب الناس دي بترفع افلامها في اي مكان وفي اي موقع ولا موقع خاص بلتورنت ولو موقع خاص بلتورنت ياريت حد يحط موقع كمثال
الاستفسار القبل الاخير انا لو عايز اعمل ملف تورنت اعمل ايه
اخير وليس اخرا يايرت اي حد يجبلي ملف تورنت عليه برنامج او اي حاجه علشان انزلو واجرب بنفسي

ياريت الاجابه علي تلك الاستفسارت

التوقيع
قديم 16-05-2007, 01:10 AM
عضو

الافتراضي

بلرغم ان مافيش حد عبرني ولا رد عليا ولكني حعتبر انكم رديتم عليا في الاسئله السابقه وبعد ما رديتم عليه قولتولوي في اي استفسارات تاني
انا قلتكم اها
قولتولي ايش
قولتلكم

اثناء بحثي في الويب العربي وجدت موقع اسمه الفا ون
ولما دخلت علي خطط الاستضافه
وجدات مميزات عديدهع لم افهما وقد اعجبني هذا وقلت ان سوف استفسر عن الاشياء او المميزات التي لم افهما لاني تقريبا تغطي كل جزاء الاستضافه

واليكم الاستفسارات ولاحظو انه يوجد منها مكرر ارجو عدم الرد عليه

المساحة
1000 Gig 150 Gig 45 Gig 15 Gig كمية مرور البيانات
30 day Money Back Guarantee
البريد الالكترونى
غير محدود غير محدود غير محدود غير محدود POP3 حسابات
تصفح البريد بالمتصفح
Incoming & Outgoing Mail
Catch-All Email Account
Email Aliasing
Mailing List
Spam Assassin
IMAP
STMP
خصائص الموقع
نطاق واحد لا يوجد لا يوجد لا يوجد اسم نطاق مجاناً لطلبات السنة
غير محدود غير محدود غير محدود غير محدود نطاق فرعي (Subdomain)
غير محدود غير محدود غير محدود غير محدود FTP حسابات
FrontPage دعم
(مشترك) IP Address
الدعم الفنى
دعم فني عن طريق البريد
دعم فني عن طريق نظام التذاكر
الإتصال المباشر عن طريق المتصفح
مبيعات فقط مبيعات فقط مبيعات فقط مبيعات فقط MSN خدمة عملاء عن طريق الماسنجر
لوحة التحكم
CPanel اخر اصدار من
حماية المجلدات
Vacation Messenger
Password Manager
Spam Filtering
Mail Manager
Hotlink Protection
Instant Counter
Instant Guestbook
Instant Formmail
إعادة التوجيه (Redirects)
Web based FTP
PW Protected Directrories
phpMyAdmin
الاسكربتات واللغات
Web-To-Email Form
CGI-BIN
المهام الموقوته (Cron)
Image Magik
Python
Freetype
GD library
Curl
Server Side Includes (SSI)
غير محدود غير محدود غير محدود غير محدود mySQL/phpMyadmin
PHP
Perl
برامج إحصائية الموقع
Awstats
Analog
Raw log Access
Referrer log
Error log
Analog
Commerce Tools
Shared SSL
Private SSL
Agora shopping cart
Instant osCommerce
Cube cart
Network Specifications
Red Hat Linux
Apache
Uniterruptible Power System
Temperature Controlled NOC
99% Server Uptime
24/7 Network Monitoring
Full Backup of website

انا عارف انها حاجات كتير بس اللي حيجاوب عليها يبقي عمل فيا معروف

http://www.alfaone.net/hostar.php

وده هو الموقع

التوقيع
قديم 30-05-2007, 12:54 AM
MemaoOo LazZoz MemaoOo LazZoz غير متصل
عضو

مشاركة: 97
مستوى تقييم العضوية: 17
MemaoOo LazZoz is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر MSN إلى MemaoOo LazZoz
الافتراضي

موضوع جدا رائع ومشكور وماقصرت

موضوع مغلق

قوانين المشاركة
لا يمكنك إضافة موضوع جديد
لا يمكنك الرد على المواضيع
لا يمكنك إضافة مرفقات
لا يمكنك تعديل مشاركاتك

كود vB متاح
كود [IMG] متاح
كود HTML مغلق
إنتقل إلى

مواضيع مشابهة
الموضوع الكاتب القسم مشاركة آخر مشاركة
واجهة خطيرة رومانسية احترافية بخاطرة رائعه ولمسات ساحرة كما عودناكم لحطات رائعه سحر الإبداع عروض البرمجة والتصميم والتطوير 1 17-08-2007 08:14 PM
مشكله تحتاج لحل منتديات كيف الحال تطويرالمواقع 2 28-06-2007 12:45 PM
نريد خبير في Excel عندي صفحة تحتاج مساعده خطوة خطوة المنتدى العام 2 01-05-2007 08:28 PM
فرصه رائعه للكويتين فقط 40 دومين كويتي للبيع وباسعار رائعه soqrat سوق الدومينات 3 06-10-2006 04:13 AM
نعود بعروض اكثر من رائعه بأسعار اكثر من رائعه BaGGio مزاد المواقع 6 09-04-2005 01:41 AM

جميع الأوقات بتوقيت مكة المكرمة. الساعة الآن » 12:28 PM.