عرض مشاركة مفردة

قديم 12-10-2006, 09:38 PM
l3bxl3b l3bxl3b غير متصل
عضو

المدينة: Cairo
مشاركة: 1,924
مستوى تقييم العضوية: 22
l3bxl3b is on a distinguished road
وسام الويب الفضي وسام الويب البرونزي 
عدد الأوسمة: 2 (المزيد ...)
الافتراضي

إقتباس:

ثانيآ : كنت اول من رحب بك وبالأخ محمد المصرى, وهذا يظهر أننى لا اكن لك إلا كل ود وحب.

لم اتطرق لهذه النقطة ابدا ولكن يا سيدى زى ما انت قلت الاختلاف فى الرأى لا ....................!

إقتباس:

لا تعليق لدى.

ليس عيبا الاعتراف بأخطائى ( لاحظ الجمع ) دام اننى احاول اصلاحها بل ونجحت فى اصلاح العديد منها ولكن العيب هو التمادى فى تنفيذها وذاك ما لم اذكره بتاتا .

إقتباس:

غريبة أخى أنك تعترف باخطائك وتأمل بل وتتمنى أن يكثر المخطؤون فى العالم الإسلامى,

من ادخل عليك انى آمل ذلك يا عزيزى ؟! سامحك الله على ظنك بى , ولكنى رجل واقعى اعمل على التعديل لما هو فى مصلحة امتى الاسلامية ولكن يعوزنا الاعتراف باخطائنا ومن ثم الخوط فى حلها , فبالله عليك من افضل ؟!

الذى يسعى وراء الرذيلة او الفحشاء او الاثم , اما من يسعى ان يتركها ويبعد عنها بعدما اوقعته فى شباكها ؟

إقتباس:

أخى الكريم يجب أن تعلم نوع الأخطاء الذى يعترف بها الإنسان , وإما من يشرك بالله ويعترف نكرمه لأنه إنسان سوي كما تعتقد وأعترف بخطأه.

بما انك قد قسمت الاخطاء الى انواع فلا يجب ان تدرج الكفر و الشرك بالله ضمن الاخطاء لانه يسمو فوق منزلة الاخطاء ويكفى ان الرسول صـلى الله عليه وسلم اسماهم بالكافرين او الكفار والى الان يعرفوا بذاك الاسم ولم يطلق عليهم المخطئين فشتان ما بين النوعين ارجو منك التدقيق فى مثل ذلك الامور وعدم الخوض فيها من الاصل الا مدعما بالاحاديث او الايات القرآنية .

إقتباس:

الله يعيننى على ادائها دوما وأبدآ فى مواعيدها وألا أكون مقصرآ يومآ.

اسعدنى ردك وادعو لك الله ان يغفر لك ولى وللامة الاسلامية عاااااااامة .

إقتباس:

وكأنك تسئلنى هل أنت كافر أو مسلم!

مازلت لا تفهمنى وفضلاً لا تبنى افكارا او استنتاجات خاطئة فوق اسئلتى فسؤالى موضح هل تصلى اصلاً ؟!
وانت رديت والحمد لله انت من الطبقة السمييكة فى المجتمع ولله الحمد فى ذلك ايضا .

ولكن لا تنس اننى قلت ان هذا السؤال يضاف الى قائمة اسئلتى اللى بتمنى ان اللى يخش يحاول يرد ومش عيب انه يقول بعمل كذا ومش بعمل كذا . فالاعتراف بالحق فضيلة .

إقتباس:

حسنآ دعونا نتابع بالكذب بعد رمضان.

الكذاب بيروح النار

إقتباس:

للأسف أخى الكريم أننى فهمت قصدك بل وربما فهمت ما لا تريدنى افهمه.

وأخيرآ , عندما أوضحت رأيى بأن أسئلتك خاطئة , فقد أعتقد وهذا رايى" وأرجو ألا يتهجم أحد علي لأننى عبرت عن رأيى بصراحة "لأنك جمعت وأيضآ لأسباب أخرى ولكن هذا يكفى.

تحياتى;

للاسف انك فهمت قصدى ازاى ؟! وكمان انت مفهمتش قصدى لان ردك بيقول انك مفهمتش انا عايز اوصل للناس ايه ,, كمان ياريت توضحلى ايه اللى انا مش عايزك تفهمه ولو تخجل من ذكره هنا فاتمنى تراسلنى فى الخاص او على البريد فكلى اذان صاغية وهوايتى فى الاساس المناقشة الجادة البناءة .

وبعدين ايوه فعلا انا جمعت لان الاسئلة دى لكل الناس انا مش عايز اقول للاخوه المسيحيين كمان لان مش كلها دينى , وبعدين محدش يقدر يتهجم على حضرتك او عليا او على اى حد بيقول رأيه بصراحة وبأدب فلك مطلق الحرية فى النقاش الجاد طال انك لا تخالف القوانين ( ولو ان دى مضمونه بالنسبالك يا حضرة المشرف ) وبعدين منا اتلسعت يوم واتوقفت فيه وبعد اما قريت القوانين بكتب وبقلب جامد اهو .

وبعدين انا عايز اعرف الاسباب الاخرى دى ياريت تبعتلى رسالة بيهم .

كمان بدام انت شايف ان الاسئلة عادية بل وخاطئة جاوب عليها يمكن نتعلم منك الجديد والصح ..

مش عيب برضه اما نتعلم

التوقيع
بعد طول أنتظار نعود اليكم