عرض مشاركة مفردة

قديم 14-06-2007, 10:51 PM
الصورة الشخصية لـ goldrights
goldrights goldrights غير متصل
عضو

مشاركة: 170
مستوى تقييم العضوية: 18
goldrights is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر MSN إلى goldrights إرسال رسالة عبر Yahoo إلى goldrights إرسال رسالة عبر  Skype إلى goldrights
الافتراضي

يا اخى انا لم امل فى الرد ولكن انشغلت وظننت انك خرجت

اليك الموضوع بكل بساطة فقط ركز معى :::

الدول التى مسموح بها السحب على بنوكها مثل امريكا وبريطانيا واستراليا
اما باقى الدول للاسف مسموح لها فقط الاستقبال والارسال يعنى ترسل لصديق لك او تشترى حاجة من على النت وكدا

لذا لو انت قمت باحدى التالى :::::
1- فتحت حساب وعملت نفسك من امريكى ( وانا قلت لك ايك تعمل هذا ) بعد الفتح سوف يمكنك الاستقبال ولكن لا ترسل ولا تسحب لماذا ؟؟؟؟؟
راح يقولك عندك وسيلتين هما التالى
والله تدخل بطاقة فيزا كارد تمام الحال راح يرفع لك من حد الارسال من صفر الى 500 دولار شهرياً يعنى ترسل لوحد صاحبك او تشترى حاجة من على النت ولكن برضة متقدرش ترسل الى البنك

التانية هو انك تدخل بيانات حساب بنكك وبكدا تقدر تسحب الى حسابك فى البنك

طب السؤال هنا ؟؟؟ انا مش امريكى هاعمل اية طيب يا جماعة

الاجابة بكل بساطة هناك حلين
1- تشترك وتعمل نفسك اما من السعودية او الكويت او حتى الهند وبالتالى ممكن ارسال واستقبال يعنى ترسل لصاحبك او تشترى من على النت ولكن مفيش خاصية ارسال الى حساب بنكك والحل هو انك تبيع لشخص او تسحبهم عبر موقع مضمون

2- تشترك وتعمل نفسك من امريكى بس بقا فى الحالة دية يا حبيبى قلبى لازم تتصرف وتفتح حساب بنكى فى امريكا وفتح الحساب البنكى فى امريكا من الاخر غير متاح لغير الامريكان لان مش معكم ما يسمى بالرقم الامن القومى
والحل الوحيد بقا هو انك تعملة عبر شركة تجارية اسمها E*Trade وهايطلع عينك وهاتستلمة من الاخر بعد حوالى 10 الى 15 يوم وهو هايكون حساب اونلين وبالتالى بكل سهولة ممكن تحول الفلوس علية وبعدين من البنك الامريكى الى بنكك فى دولتك وهكذا

ملاحظات :::: حذارى تسجل وتقول انك من امريكا ولم يكن معك حساب بنك فى امريكى اللهم انى بلغت اللهم اشهد
لان لو انكشفت هاقفلوا حسابك ويقولك ياحلو ادخل حساب بنكك الامريكى لو مفيش يبقا تنسا الفلوس

التوقيع
لا تدفع قبل الاستلام وارسالنا لك عقد عبر الفاكس او الميل فنحن لسنا الاخرين