عرض مشاركة مفردة

قديم 05-03-2010, 03:39 AM
*محمد حسن* *محمد حسن* غير متصل
عضو

مشاركة: 1,741
مستوى تقييم العضوية: 18
*محمد حسن* is on a distinguished road
الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة mido021   مشاهدة المشاركة

لا ياباشا أنت ملغتش إتفاق وبعدين انت قلت الله على شغلك شغلك جميل وكمل الشغل وأسنمر على كدة

وانت بتقول انت عندك الصور اللى تدل إننا متفقين على شهر لو عندك فعلا إرفعها وأنا أرفع اللى عندى

وبعدين لو انت كنت لغيت الاتفاق إزاى قلتلى الفلوس يوم 16 هاتكون عندك

اخى انت كل دة بتتكلم ع الشغل القديم

كنا متفقين على 15 يوم فى الشغل القديم وبعدين قبل ماتبدء العمل قلتلك انا لغيت التعاقد معاك ..صح

بعدها انت طلبت انك تشتغل ب 50 موضوع يومى مقابل 100 جنية .. صح .. بدون ماتذكر المدة قد اية

وانا وقتها افتكرت ان انت قصدك لمدة شهر زى اى واحد .. هاتقولى انا كنت متفق معاك سابقا ان العمل 15 يوم ... هارد واقولك انا نسيت كل الاتفاقيات السابقة وطالما الغينا التعاقد نبدء من جديد ... وقلتلك اشتغل .. وعملت مواضيع وقلتلك شغلك حلو

بس تانى يوم قلتلى ان الشغل 15 يوم .. قلتلك لا انا كنت عاوزك لشهر مش 15 يوم .

قلتلى لا انا بشتغل لمدة 15 يوم مش لشهر .. صح ولا غلط

رديت عليك قلتلك خلاص .. تستنى لما افتح موقع التعبئة واخصم المواضيع اللى انت عملتها من عملك

يعنى لما افتح موقع التعبئة هاحتاج منك الف موضوع وانت كنت عملت فى المنتدى الاولانى 100 موضوع

هاخصم ال100 موضوع اللى كتبتهم واخليك تكتب 900 .. مثلا

وانت رفضت انك تشتغل معايا وتخصم المواضيع من شغلك القادم وقلتلى بلا شغل بلا نيلة

صح ولا غلط

ثانيا انا لو كنت نصاب بجد وحقيق مكنتش قلتلك خلاص انا مش عاوز ال15 يوم

بل كان ممكن انتهز الفرصة واخليك تشتغل لمدة 15 يوم ووقتها اقولك انا نصبت عليك .. صح ولا غلط

وثالثا .. يوجد حل اخر غير الخصم .. وهو ان ابعتلك ثمن المواضيع اللى انت كتبتها بس انت معملتش غير 70 موضوع يعنى مش مستاهلة ابعتلك فلوس

رابعا :.: انا اقولها امام الجميع

انا لن انصب عليك واذا توافق تكمل شغلك بس قريبا لما افتح موقع التعبئة ويتم خصم ال70 موضوع اللى انت كتبتهم من الالف موضوع اللى هاتعملهم بعد فتح موقع التعبئة

يعنى مثلا انا راح احتاج منك الف موضوع .. والمقابل 100 ريال

راح اخليك تعمل 930 موضوع وايضا المقابل 100 ريال وذلك نظرا لخصم عدد المواضيع اللى انت عملتها فى الاول

موافق اهلا وسهلا .. مش موافق ربنا يوفقك .. وكفاية الكلام السىء اللى كتبتة

وبكدة .. انا عملت اللى عليا .. واالناس تقدر تحدد من كلامى ان كنت انا عاوز انصب عليك او مش عاوز انصب عليك

... بانتظار ردود الاعضاء ورايهم بالموضوع اية وهل انا ظالم ام مظلوم او نصاب او مش نصاب او اية رايكم