عرض مشاركة مفردة

قديم 04-03-2010, 04:47 PM
*محمد حسن* *محمد حسن* غير متصل
عضو

مشاركة: 1,741
مستوى تقييم العضوية: 18
*محمد حسن* is on a distinguished road
الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة mido021   مشاهدة المشاركة

نصاب محدش يشتغل معاة لأنة بيتفق وبعد كدة بيخلف إتفاقة

والله إتفق معايا ورجع قال مش فاكر وانا نيتى كانت كدة والكلام دا كلة

والمحادثة موجودة وممكن أرفعها

ههههههههههه .. ارفعها يا عسل انا عندى الصور ولو عرضت الصور الاعضاء راح يكتشفو من الغلطان

__________________ هذة الحكاية يا جماعه من طق طق لسلام عليكم _____________

انا شغال فى اكثر من منتدى دلوقتى وطبعا الشغل تقيل عليا فقلت اجيب حد يساعدنى فكلمنى اكثر من واحد من ضمنهم هذا العضو واتفقت معه على كل شىء وفى اليوم التالى لن الاحظ نشاط لة بالمنتدى ففضلت اكلمة واقولة هاتشارك ولا مش هاتشارك .. لو مردتش الغى التعاقد معك واشوف واحد غيرك

المهم .. اتفقت مع واحد اخر وقلتلة خلاص انا اتفقت مع شخص اخر ويرجى منك عدم المشاركة فى المنتدى

ولما اتفقت مع الشخص الاخر نسيت كل من قام معى بالفصال فى السعر ومدة العمل لانى خلاص مش محتاج حد يشتغل معايا لانى لقيت الافضل

راح رد عليا العضو دة وقاللى ... لا انا هاكمل وهاشارك فى المنتدى

قلتلة خلاص انا معنديش مانع .. وطبعا انا نسيت اتفاقنا كان اية لانى كنت بتفق مع اكثر من شخص

فى اللى كنت متفق معاه على 100 ريال واللى متفق معاه على 100 جنية فنسيت من اتفق معى على سعر معين

ورغم انى قلتلة خلاص مش عاوز ك تشتغل وذلك قبل مايبدء بكتابة اى موضوع .. قاللى لا انا هاشتغل وهاخد فلوسى

قلتلة انت هاتاخد 100 جنية مقابل 50 موضوع يوميا

معلومة .:. طالما انا قلتلك لن تشارك قبل ماتبدء بكتابة المواضيع هذا معناه انى الغيت التعاقد معاك

يعنى اى تعاقد معاك يكون من جديد خالص وملناش دعوة بالماضى

قاللى ايوة انا هاخد 100 جنية مقابل 50 موضوع يومى

قلتلة خلاص اتكل على الله .. ولما قاللى 100 جنية قلت السعر حلو ووافقت وطبعا اى واحد بيشتغل بالعمل

يومى بيكون لمدة شهر

جاء بعدها بيوم واحد بيقوللى انا عملى لمدة 15.. قلتلة لا انا كان قصدى شهر مش 15 يوم

قاللى لا انا اتفقت معاك الاول على 15 يوم

طيب اوك ممكن اكون انا اتفقت معك الاول على 15 يوم ولكن قبل ان تبدء قلتلك متشاركش يعنى التعاقد ملغى وهذا حقى لانك لن تشارك ولن ترد عليا لما اكلمك

شوفو بقى كدة انا نصبت عليه ولا منصبتش عليه

ابسطهلكم باسهل مثال

انا محمد اتفقت مع محمود على ان يقوم بعمل لمدة 15 يوم والعمل 50 موضوع يومى ب 100 جنية

وتانى يوم مشفتش جهد لمحمود وقعدت اكلمة مش بيرد عليا

قلتلة خلاص يا محمود انا مش عاوز تشتغل معايا ..

كدة الحكاية انتهت وكل اللى مابينا مات واكن مفيش اى حاجة ...تمام

جالى بعدها محمود من اول وجديد قاللى انا عاوز اشتغل معاك ب 100 جنية . والعمل 50 جنية يومى

ولن يحدد المدة هل شهر ام اسبوع ام سنة .. وطبعا من المعروف ان كلمة يومى تكون لمدة شهر او يجب التحديد

وهو لن يحدد

________هل كدة انا نصبت عليه .. دة هو اللى قالى انا متفق معاك من الاول على 15 يوم

طيب انا مالى كنت متفق معايا من الاول على 15 يوم ولا سنة ؟؟. طالما الغينا الاتفاق الاول يبقى ملهوش دعوة باى شغل جديد

ارجو منكم قرأة الرد كويس وتفهموة كويس

وتقول هل انا غلطان او نصاب ام العيب عليه هو اللى محددش مدة عملة قد اية