الويب العربي

الويب العربي (http://www.arabwebtalk.com/index.php)
-   شركات تعرض وظائف (http://www.arabwebtalk.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   احذرو من العضو(مؤسسة الحذيفي التجارية) نـصـــاب (http://www.arabwebtalk.com/showthread.php?t=147855)

شعاع الامل 06-11-2010 10:28 PM

احذرو من العضو(مؤسسة الحذيفي التجارية) نـصـــاب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حياكم الله جميعا

ماكنت اتخيل او احب او اتوقع انى اكون بهذا الموقف وانى اشتكى من احد النصابين

في بدايه معرفتى ان اتنصب عليا قلت انى مش هتكلم ولا اقول شئ وكفايه انى اقول حسبي الله ونعم الوكيل

انما بعد ماعرفت ان الشخصيه هذه نصبت على اكتر من شخص فا كان لازم الحق الباقيين قبل ان يضيع

تعبهم وحقوقهم على الفاضي انا كنت في رمضان قراءت اعلان في الويب هنا ان العضوية (مؤسسة الحذيفي التجارية ) تطلب منشطين للمنتدى وعملت معهم اول شهر وبنهايه الشهر اعتزر مدير المنتدى الذى يدعو (ابو سيف) بان عنده ظروف طارئه مايقدر يحول راتبي واعطانى قالى بعد يومين بحولك المهم طلب منى العمل للشهر التانى وكملت وكل شويه يدينى مواعيد وهحول يوم كذا وبعدين يقولى على حجه جديدة وبعدين بثقتى فيهم كملت الشهر التانى وبعد الانتهاء حصل عندى ظروف وتوقفت عن عملى وبعدين وجدت اضافه على الاميل من شخص حكى معى وقالى انو شاف رسايلى بالمنتدى قالى انه دعم الفنى المنتدى وانو اشتغل شهرين وما اخد راتبه وقالى ان ابو سيف هذا نصاب كبير وقالى انه خرب له موقعه واخده له وعرض الموقع للبيع وبالفعل باع المنتدى وطلب منى انه يتواصل معى ويحولى راتبي اللى ضاع من ابو سيف هذا وانا رفضت اخد منه شئ لان صراحة ما احب اخد حق من شخص اخر او من بيع المنتدى بهالطريقة وقلت له العوض على الله وبعدين ابو سيف كلمنى على الجوال وقال لى ان هذا الشخص سرق موقعه وان كلامه كاذب وانا بحولك راتبك بخلال يومين وبعدين انتظرت واعطانى رابط جديد للمنتدى لانه غيره طبعا بواحد جديد بعد خراب منتداه الاول وبعدين قالى اخر وعد قالى احنا الرواتب بتنزل عندنا الثلاثاء الماضي وبرسلك واخد بياناتى وبعدين عدى 3 ايام وبعدين قالى انا عندى ظروف ومشكله وبرسلك بعدين فا انا من شوى كنت ببعتلو رساله اقوله انى مو محتاجه راتبي خلاص وجدت بنفس الوقت اضافه جاتنى قبلتها وجدتها بنت تقولى انها قراءت رسايلنا على الموقع الجديد وانها الدعم الفنى لمنتداه الجديد وقالتلى ان سبق واحد قالها انه نصاب وقالتلى هو ما اعطانى راتبي ايضا طبعا هذا كل الادله شجعتنى انى ادخل هنا واحذركم منه صراحة مافي اى دليل معى لانى كلامى معه ليس على الاميل كلو بالرسايل على المنتدى واول باول بيعمل تحديث للمنتدى ويضيع كل الرسايل المتواجده

دليلى فقط انى عندى الاشخاص اللى هو نصب عليهم

والله لايرضي عنه

وهذا منتداه
http://x232x.net/vb/index.php

وحسبي الله ونعم الوكيل فيه واحذره منه جميعا اخوانى واخواتى

شعاع الامل 07-11-2010 08:32 AM

السلام عليكم
حياكم الله جميعا
امس بعد مانزلت الموضوع هذا لقيت الاخ ارسلى رساله يفيد بيها بانه هيحولى راتبي بنهايه الاسبوع هذا وانو يقول ايضا ان له مشاكل كتيييرة وانا طلبت من الاداريين حذف الموضوع هذا لاعطائه فرصه اخيره لنشوف هيعمل ايه وهيكون صادق ولالا لاكن للاسف مشرف القسم لم يدخل بعد والاداريين منتظرينه هو يحذفه بنفسه
فا اذا كان صادق انا بنزل هنا في القسم موضوع رد اعتبار واعتزار له لاكن ان الله مع الصابرين لان الجميع حذرنى منه ونتيجة تحذير الاخرين انا نزلت الموضوع هنا لتحذيركم وننتظر ولعله خير ان شاء الله

smart girl 07-11-2010 01:33 PM

عوض الله عليكي أختي

:(

سكوتي طال 07-11-2010 02:10 PM

مو اول واحد ينصب ولا اول وحده يأخذ حقها

حسبي الله ونعم الوكيل

اذا الواحد مو قد كلامه ليش يوعد ويربط العالم بموقعه ترا فيه مواقع كبيره وتستاهل بدل تضيع الوقت بموقعك

حنان75 07-11-2010 03:10 PM

ليش استعجلتي بتبرئة ذمته

انتظري لحتى تشوفي صدق كلامه وبعدها اما بتخلي ذمته او بنحذفي موضوعك

هلالي بحريني 07-11-2010 04:05 PM

احذر من التعامل مع النصاب الكبير صاحب عضوية صحيفة الديرة المدعو عبدالله جليل العنزي عليه من الله ما يستحق

سكوتي طال 07-11-2010 08:40 PM

لاحول ولاقوة الا بالله

احس 90% من اللي بالنت يدعون امتلاك شركات كلهم خرطي

الله لايوفقهم

شعاع الامل 08-11-2010 04:31 PM

إقتباس:

اقتباس من مشاركة حنان75 (المشاركة 767937)
ليش استعجلتي بتبرئة ذمته

انتظري لحتى تشوفي صدق كلامه وبعدها اما بتخلي ذمته او بنحذفي موضوعك

ما انا منتظرة لاكن بعد تنزيلى للموضوع وجدت رده عليا خفت يكون عنده ظروف فعلا فا ان شا ءالله يوم الخميس اذا مابعت بدخل اقولكم واذا بعت بدخل اعتزر له

شعاع الامل 12-11-2010 02:31 AM

السلام عليكم

حياكم الله اخوانى واخواتى كان موعدنا الخميس اليوم بانى ابرء زمه الاخ ابو سيف اللى هو مؤسسه الحذيفي او اقول انو فعلا نصاب

اللى حصل ان امس دخلت اخت كلمتنى وقالت ان الاخ نصاب فعلااا

وانا راسلته من يومين تقريبا وقال لى الظروف ومش الظروف وكلام تانى غريب المهم عرفت انه فعلا نصاب

وقلت له اعتبر عملى في منتداك وحقي عندك هديه منى لك

وانتى الامر على كدااااااااااا

فاياريت تحذرو من هذا الشخص لانه ضحك على نا سكتير واخد حقوقهم

ويكفي ان حقي اللى خده منى فاهو في ميزان حسناتى

والله لايكسب ولا يوفقك اى ظالم ياكل حقوق النااس

السلام عليكم

البصر 1 12-11-2010 04:23 AM

حسبي الله ونعم الوكيل

*محمد حسن* 15-11-2010 02:51 AM

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

-------------------------------------

الله يعوض عليكى اختى وان شاء الله ربنا بيعوضك بخير قادم واللى فية الخير ربنا يقدمة

قدر الله وماشاء فعل

وجاي اليوم اللى راح يتعذب فيه ويعرف قيمة المظلوم عند الله

ومشكور اختى بانك نبهتينا

ووالله الواحد فعلا تعب من النصب وياما اتنصب علي وبعمل مثلك مش بتكلم عدا كام مرة كنت تكلمت مرتين او تلات وذلك ليس لانة اتنصب علي ولكن لسوء سلوك من نصب عليا

ويلا حتى اقدر اعطيكم معلومة اخرى واسف عن ذلك . منتديات باي ايجى صاحبها نصاب هوالاخر وهو من احد النصابين اللى نصب علي ولن اكتب موضوع عنهم والله يعوضك بكل خير اختى

-----------------------------------------------------------------------

شعاع الامل 15-11-2010 03:52 AM

الله المستعان
اولا عودا حميدا اخى محمد نراك متغيب عن المنتدى
والله يعوض علينا جميعا وبكرة يوم عرفه ندعى براااحتنا على اللى ظلمنا ههه
عامه اذا كنا بنكتب عن اى حد نصب علينا فهذا للتنبيه للجميع حتى لا احد يقع ضحيه الاشخاص النصابين تانى
والله الموفق وربنا يعوض عليناا

*محمد حسن* 16-11-2010 12:39 AM

مشكور على ردك الجميل والحمد لله انى متواجد معكم الحين وكنت غياب بس لظروف خاصة

واكيد لازم ننبه اخواننا هنا بالمنتدى وان شاء الله القادم افضل ومايكون فى نصب كثير مثل مايحدث حاليا

وشىء جديد . انصحكم بعدم التعامل مع منتديات عمان ميديا لانهم خالفو الاتفاق ونفس الشىء مع منتديات وليهامسون العربية

بالتوفيق للجميع

شعاع الامل 17-11-2010 08:46 AM

الله المستعان ولاحول ولا قوى الا بلله وعودا حميدا اخى محمد
وانا برضو سبق وتعاملت مع ويلهامسون العربية وتوقفت
ودخلت منتديات ؤسسه الحذيفه امس لقيتهم عاملين وقف لعضويتى وانا لايشرفنى ادخل منتداهم تانى
الله ينتقم من كل ظالم ياخد حقوقنا ومجهودنا وتعبنا

*محمد حسن* 18-11-2010 03:38 AM

اهايعنى صاحب وليهامسون مش عملها معاي فقط

والله خلانى اعمللة كليبات لوليهامسون باسم موقعه وفى الاخر مارسل شىء

ولما كلمتة بعدها بفترة يكذبنى ويقوللى انى ماتعاملت معاه وان هو مايعرفنى

قلتلة بانة بيكون قافل اميلة يقول لا انا فاتح على طول قلتلة انت اوفلاين الحين بس موجود قاللى لا انا اونلاين وانت اللى كذاب وهكذا

بس يلا

الله يهديهم جميعا وللنشر لمواقع اخرى . منتدي دزها . ومنتدى احباب نجد . الاتنين نصابين ايضا

وفي موضوع لي هنا بالقسم بنعلن فية عن النصابين لو حبيت تعلن عن مؤسسة الحذيفى مع احترامى ليهم

بالتوفيق وان شاء الله القادم افضل لك ولنا جميعا ومايكون فيى نصب مرة اخرى

نبض الشمال 23-11-2010 01:04 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا صاحب عضوية مؤسسة الحذيفي التجاريه
وصاحب الموقع التي تشهر فيه السيده

للاسف الشديد هذي البنت قليلة حياء ولا عندها ذرة دم ولا تقدر الظروف الماديه على بالها الخليج نفط والسعوديين بذات .. ياجماعة الخير اتفقت معها على تنشيط ولا انكر هذا وكانت ممتازه ورائعه وتفقت بمبلغ 100 ريال شهري طبعا
كل ماعندها نسخ ولصق مواضيع برامج كل شئ مشينا الموضوع على هذا الاساس قلنا خلها تترزق وربي يرزقها

سرق المنتدي من مصري ومشرف هنا بالويب العربي كمان لا ذمه ولا ضمير وجاهل وطفل وكان دعم عندنا وحجزنا دومين من طرفه واستغل انه دعم نسخ الموقع واخذ الدومين ونقله على سيرفر ثاني وباعه .. نصب بنصب وتوقف المنتدي شهر تقريباً

والسارق مضاف عندها بالماسنجرحسب كلامها هي لي وبعد البيع عرض يعطيها من فلوس الموقع المبيوع فلوس وتقول رفضت
انا والله العظيم ابتلشت بالموقع المسروق وسويت دومين جديد ونسخ احتياطيه للموقع وخسرت خسائر ماله حد

كل هذا من نصااااااااااااب اسمه رائد على رجاء ومشرف بالويب العربي حتى عضويتي هنا الاصليه سرقت او تغيرت
ماني عارف .. وقلت ليها اصبري اصبري ربي يفرجها ماصبرت ونزلت مواضيع نصب ونصب اصلا معرو ف من وين !!

وفوق هذا رسلت للاعضاء وتسب وتشتم فيني وا اوقفت عضويتها وتسجل بعضويات عديدة ونفس الموال

الان بصير نصاااااااب حقيقي دام وصلت هنا وكلامك الفاضي ورسائلك وتسجيلك وسبك وشتمك 0

وروحي للي سرق الموقع مو اصله من بلدك يعطيك فلوس ولاني بدافع ريال واحد لو ينحرق ام المنتدي عن بكره ابيه

ولو عندك ذرة حياء تحترمي الغير وتقدري ظروفهم بس الغلطه مني انا واستاهل ثقتي بناس انسرقنا وتشهر بنا

وغيره
وهذا رابط موقعنا القديم والمسروق والذي انباع كمان

http://www.x232x.com/

ولا لك عندي الا باااااااااااااااند فقط

واذا تبين احذف جميع مواضيعك الي عندنا ماعندي مشكله
احذفها كلها ولا اخلي لك موضوع واحد نهائياً0

شعاع الامل 23-11-2010 08:10 PM

(ابتسامة)

غفر الله لك وسامحك الله اخى الفاضل نبض الشمال
ماعندى كلام غير كذا اقولو لك يكفينى فقط ان عملائي هنا يعرفون كيف معاملتى ويكفينى اكثر واكثر انك عارف انت ايه بينك وبين نفسك وايضا تعرف انا ايه واخلاقي كيفها وبيننا يوم الدين ان شا ءالله
وهدانا الله واياك ربي يهديك ويسامحك

ومشكور على كلامك الطيب الذى يدل على نسبة اخلاقك واحترامك

نسيت اقولك شئ اخر مثل ما المنتدى قلتلك باخد من وراك حسنات وباخد من ميزان حسناتك وانت تعرف كيف

فا هذه الصفحة ايضا شاهده عليك يوم القيامه وكل خطا قلته في حقي انا اشكرك عليه كل الشكر لانك بتعطينى

من حسناتك وانا مو هرد عليك هنا تانى هكون مشاهدة فقط لكلامك واخد حسنات من وراك هذا يكفينى

ومن اعمالكم سلط عليك ربي هيجازيك بكل اعمالك اما انا (من يتقي الله يجعل له مخرجا )

مع السلامة

نبض الشمال 23-11-2010 09:36 PM

لم نخطئ عليك لا بسب ولا شتيمه وعتبرناكي اخت .. لكن من لايحترم الناس ليس جدير بالاحترام ابدا

وضحت لك سابقاً كل شئ ولكل انسان ظروفه لا يعلملها الا الله وحده .. يوجد عدة طرق لتفاهم قبل الشتهير الغير صحيح اصلا .. وكل مافي الامر ظروف ماديه لا اكثر

تحياتي لك واتمن من اي صاحب موقع ان لا يفكر ابدا بموضوع التشيط بنسخ ولصق وتعبئه الغير صحيحه
اي عضو جديد ممكن يقوم بها

hamada10 26-11-2010 10:57 AM

إقتباس:

اقتباس من مشاركة نبض الشمال (المشاركة 769900)
لم نخطئ عليك لا بسب ولا شتيمه وعتبرناكي اخت .. لكن من لايحترم الناس ليس جدير بالاحترام ابدا

وضحت لك سابقاً كل شئ ولكل انسان ظروفه لا يعلملها الا الله وحده .. يوجد عدة طرق لتفاهم قبل الشتهير الغير صحيح اصلا .. وكل مافي الامر ظروف ماديه لا اكثر

تحياتي لك واتمن من اي صاحب موقع ان لا يفكر ابدا بموضوع التشيط بنسخ ولصق وتعبئه الغير صحيحه
اي عضو جديد ممكن يقوم بها

يا اخى الاسلام بيقول اعط الاجير حقه قبل ان يجب عرقه
لما حضرتك عندك ظروف مكنتش خليتها تشتغل الشهر الثانى وانت عندك مجرد شك انك ممكن نتقدرش تسدد الراتب
وبعد كل الفترة دى مستكثر عليها انها تشك فيك وتعمل موضوع تحذر منه الناس؟؟؟؟

والله بقى شىء غريب
فعلا احنا بقينا فى زمن مفيش حد بيعترف بغلطه ابدا

نبض الشمال 27-11-2010 03:20 PM

إقتباس:

اقتباس من مشاركة hamada10 (المشاركة 770355)
يا اخى الاسلام بيقول اعط الاجير حقه قبل ان يجب عرقه
لما حضرتك عندك ظروف مكنتش خليتها تشتغل الشهر الثانى وانت عندك مجرد شك انك ممكن نتقدرش تسدد الراتب
وبعد كل الفترة دى مستكثر عليها انها تشك فيك وتعمل موضوع تحذر منه الناس؟؟؟؟

والله بقى شىء غريب
فعلا احنا بقينا فى زمن مفيش حد بيعترف بغلطه ابدا

بالله صار غريب .. وين الغريب لما مصريين يسرقون مواقع خلق لله .. ومشرف كمان بالويب واي راتب بشركه

حبيبي لا تتفلسف يا ابو زمن غريب ..

ا

جميع الأوقات بتوقيت مكة المكرمة. الساعة الآن » 04:06 PM.